HASTA HAKLARI
1) Hizmetten genel olarak faydalanma:
Adalet
ve Hakkaniyet ilkeleri çerçevesinde sağlık hizmetlerinden faydalanma.
Irk, dil, din ve mezhep, cinsiyet, felsefi inanç, ekonomik ve sosyal
durumları dikkate alınmadan hizmet alma hakkı vardır.
2) Bilgilendirme ve bilgi isteme:
Her
türlü sağlık hizmetinin ve imkanının neler olduğunu öğrenmeye ve sağlık
durumu ile ilgili her türlü bilgiyi sözlü veya yazılı isteme hakkı
vardır.
3) Sağlık kuruluşunu ve personelini, seçme ve değiştirme:
Sağlık
kuruluşunu seçmeye, değiştirmeye ve seçtiği sağlık tesisinde verilen
sağlık hizmetlerinden faydalanmaya, sağlık hizmeti verecek vermekte olan
tabiplerin ve diğer sağlık çalışanlarının kimliklerini, görev ve
unvanlarını öğrenmeye seçme ve değiştirmeye hakkı vardır.
4) Mahremiyet:
Gizliliğe uygun bir ortamda her türlü sağlık hizmeti almaya hakları vardır.
5) Reddetme, durdurma ve rıza:
Tedaviyi
reddetmeye, durdurulmasını istemeye, tıbbi müdahalelerde rızasının
alınmasına ve rıza çerçevesinde hizmetten faydalanmaya hakkı vardır.
6) Güvenlik :
Sağlık hizmetini güvenli bir ortamda almaya
7) Dini vecibeleri yerine getirebilme :
Sağlık tesisinin imkanları ölçüsünde ve idarece alınan tedbirler çerçevesinde, dini vecibelerini yerine getirmeye hakkı vardır.
8) İnsani değerlere saygı gösterilmesi, saygınlık görme ve rahatlık:
Saygı,
itina ve ihtimam gösterilerek, güler yüzlü, nazik, şefkatli bir
ortamda, her türlü hijyenik şartlar sağlanmış gürültülü ve rahatsız
edici bütün etkenler giderilmiş bir sağlık hizmeti almaya hakkı vardır.
9) Ziyaret ve refakatçi bulundurma:
Sağlık
tesislerince belirlenen usül ve esaslar çerçevesinde ziyaretçi kabul
etmeye ve mevzuatın ve sağlık tesisinin imkanları ölçüsünde ve hekimin
uygun görmesi halinde refakatçi bulundurmaya hakkı vardır
10) Müracaat, şikayet ve dava hakkı:
Haklarının ihlali halinde, mevzuat çerçevesinde her türlü başvuru, şikayet ve dava hakkını kullanmaya hakkı vardır.
Hasta hakları ile ilgili müracaatlarınızı hastanemiz Hasta Hakları Birimine
yapabilirsiniz. Ayrıca tüm dilek, şikayet ve önerilerinizi,
www.saglık.gov.tr web sayfamıza, www.saglik.gov.tr Sağlık Bakanlığı
web sayfasına iletebilir veya Alo 184 Sağlık Bakanlığı SABİM hattını
arayabilirsiniz. Önerileriniz için ayrıca Halkla İlişkiler Birimine veya
Baştabipliğe başvurabilir, bankolarımızdan temin edeceğiniz “Öneri ve şikayet Formu” nu doldurarak Dilek ve Öneri Kutusu’na atabilirsiniz.
Amacımız hasta ve çalışan memnuniyetidir. Kaliteli, güvenilir ve güler yüzlü sağlık hizmeti sunmaktır.